Refund policy
We hopen dat je tevreden bent met je bestelling van Het Thee Idee. Mocht je echter niet volledig tevreden zijn met je aankoop, dan kun je gebruikmaken van ons retour- en terugbetalingsbeleid. Hieronder vind je alle informatie over hoe je producten kunt retourneren en hoe wij terugbetalingen afhandelen.
Retourneren
Bedenktijd: Je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen de tijd om het product naar ons terug te sturen.
Voorwaarden voor retourneren:
Het product moet ongeopend, onbeschadigd en in de originele verpakking zijn.
Voor producten die geopend of gebruikt zijn, kunnen we geen terugbetaling bieden, tenzij het product defect of beschadigd is bij ontvangst.
Uitzonderingen op het herroepingsrecht:
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op:
Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden geretourneerd en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
Producten die snel kunnen bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.
Hoe retourneer je een product?
Melding van retour: Stuur binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling een e-mail naar contact@hettheeidee.nl met je bestelnummer, je naam en de reden van retour (optioneel).
Verpakking: Verpak het product zorgvuldig in de originele verpakking en voeg de pakbon of een kopie van de factuur bij. Zorg ervoor dat je naam en bestelnummer duidelijk zijn vermeld.
Verzendkosten: De kosten voor het retourneren van het product zijn voor eigen rekening, tenzij het product defect of verkeerd geleverd is. We raden aan om het pakket met een track & trace-code te versturen, zodat je het retourproces kunt volgen.
Retouradres: Het Thee Idee
T.a.v. Afdeling Retouren
[Retouradres]
[Postcode en Plaats]
Terugbetalingen
Zodra wij je retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd, sturen we je een bevestiging per e-mail.
Terugbetalingstermijn: Wij zullen het volledige aankoopbedrag (inclusief de eventuele standaard verzendkosten van de originele bestelling) binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde product terugstorten op je oorspronkelijke betaalmethode.
Verzendkosten terugbetaling: We vergoeden alleen de standaard verzendkosten van de originele bestelling. Extra kosten voor een snellere bezorgmethode worden niet terugbetaald.
Uitzondering op terugbetaling: Indien de waarde van het geretourneerde product is verminderd doordat het op een andere manier is gebruikt dan nodig om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen, behouden wij ons het recht voor om deze waardevermindering in mindering te brengen op het terug te betalen bedrag.
Verzendkosten voor retour: De kosten voor het retour sturen zijn voor rekening van de koper, tenzij het product defect of verkeerd geleverd is.
Niet afgehaalde pakketten:
Indien een pakket bij een afhaalpunt wordt bezorgd en niet binnen de aangegeven termijn wordt opgehaald, wordt dit automatisch naar ons geretourneerd. Zodra wij het pakket hebben ontvangen, nemen we contact met je op om een oplossing te vinden.
Defecte of beschadigde producten
Mocht je een defect of beschadigd product hebben ontvangen, neem dan binnen 7 dagen na ontvangst contact met ons op via contact@hettheeidee.nl met foto's van het defect en je bestelnummer.
In geval van defecte of beschadigde producten zorgen wij kosteloos voor een vervanging of volledige terugbetaling, inclusief de verzendkosten.
Geschillen
In het geval van geschillen met betrekking tot retouren of terugbetalingen, geldt het Nederlandse recht. Je hebt ook de mogelijkheid om gebruik te maken van het Europese Online Dispute Resolution (ODR)-platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Vragen?
Voor meer informatie of vragen over ons retour- en terugbetalingsbeleid kun je contact opnemen met onze klantenservice via contact@hettheeidee.nl. We helpen je graag verder!